Betaalmogelijkheden
Tandartspraktijk Kraaij beschikt over een pinautomaat. Wij verzoeken onze patiënten zonder tandartsverzekering direct na afloop van de behandeling het bedrag te pinnen. Voor patiënten die wel een aanvullende verzekering hebben, kunnen ook gebruik maken van deze extra service. Echter moet u de nota zelf na afloop indienen bij uw zorgverzekeraar. Wij hebben geen contracten met zorgverzekeraars, in uw polis van uw zorgverzekering staat wat uw verzekering precies vergoedt en onder welke voorwaarden.
PAYT
De rekening van onze praktijk
Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen. Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom versturen wij onze rekeningen direct vanuit onze eigen praktijk. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling wilt treffen.
Net zoals u van ons mag verwachten dat wij u te allen tijde tandheelkundig tot uw dienst staan, verwachten wij van onze patiënten de daarbij horende kosten netjes te voldoen. Mocht er na veelvoudig contact uw nota onbetaald blijven en terecht komen bij het incassobureau, dan annuleren wij al uw afspraken en deactiveren wij uw dossier. Dan kunnen de kosten voor de patiënt niet verder oplopen en nemen wij onze zorgverleners in bescherming. (zie ook onze huisregels op onze website)
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.
De werkwijze van onze praktijk
De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geeft uw e-mailadres dan door bij de receptie.
Veilig digitaal
Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met uw gegevens. Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten: https://software.payt.nl/voor-de-patient.